Snižování emisí CO2

Dohoda o snižování emisí trápí nejvíce Německo

Ministerstva životního prostředí odsunula do pozadí dohodu o snižování emisí, která měla být naplněna v roce 2020. Německé automobilky jsou velmi spokojené, protože právě ony vyprodukovávají nejvíce vozidel s vysokou spotřebou paliva. Celá akce se posune na rok 2024. Zvláštní shodou náhod zrovna CDU - německá strana konzervativců obdržela od výrobce BMW v Německu slušný finanční "dar", a to chvilku po odsunutí dohody.

 

Globální hrozba - oteplování nebo Zelení

Podle údajů vyplývajících ze studií IPCC - Mezivládního panelu pro změnu klimatu - by vlivem oteplování měly stoupat hladiny moří o několik metrů, tání ledovců závratnou rychlostí a další katastrofy. Údajně vinou lidí a jejich spalováním fosilních paliv.

Kvůli této potencionální hrozbě se začala dělat různá opatření - elektrárny si musejí kupovat povolení, spoří se energie kvůli klimatu a dokonce se v některých státech zakazují prodávat žárovky. V Americe vyhnala celé šílenství do extrému agentura EPA - Agentura pro ochranu životního prostředí, která navrhla speciální pracovní docházku všem zaměstnaným tak, aby méně jezdili autem.

Nejvtipnější na tom je fakt, že se situace nikterak nemění již dlouhá léta, ať jezdí lidi čímkoliv a jak často jen chtějí. Předpokládané zvýšení teplot bylo 2,5 °C, což je 5x vyšší odhad, než jaká je skutečnost.


Emise v České Republice

 

zdroj: stop-prach.cz

 

 

 

A jaká jsou pravidla dohody?

Stanovuje limit 99 g/km, což znamená spotřebu paliva 3,7 - 4,2 l na 100 km. Pro automobilky to není nijak lehký úkol. Budou se muset odlehčit karoserie vozidel, zvětšovat motory, minimálně 10 stupňová převodovka a soustavy s drahými náhradními díly a akumulátory.

Auta tak budou samozřejmě dražší a nákladnější na údržbu, navíc nevydrží tolik, co dnešní vozidla. Nejhorší na tom je to, že se dost pravděpodobně ukáže, že to bylo mnoho povyku pro nic a oteplování planety se nijak nesníží.

 

Limity Evropské Unie

Oxid uhličitý je přirozenou součástí zemské atmosféry. O jeho vlivu na současné klimatické změny vědci teprve diskutují. Evropská unie i přesto předepisuje a přitvrzuje závazné limity produkce emisí. Emise zdraví škodlivých látek záleží na čistotě spalování. K nejdůležitějším patří jedovatý oxid uhelnatý (CO), oxid dusný a dusnatý (NO2, NO3, souhrnné označení NOx) a dále nespálené uhlovodíky (HC), které jsou rakovinotvorné jak ve formě plynu, tak pevných částic (sazí). Povolené množství těchto látek stanovují emisní normy, v současnosti platí Euro 5. Euro 6 je tedy v jednání.

Kontakty

AB TIR s.r.o.
Ulice Mírového hnutí
149 00 Praha 4 - Háje
(do navigace Demoliční 6)

VÝKUP A PRODEJ
Mobil 1: (+420) 775 753 141
Mobil 2: (+420) 775 753 141

KANCELÁŘ
Tel: (+420) 272 919 225
Fax: (+420) 272 936 515
E-mail: info@abtir.cz
Praha 4 Háje
Prodej použité dopravní a nákladní techniky